Wypowiedzi po GP

Wczoraj zakończyło się GP Australii, które w moim odczuciu było naprawdę żenującym wyścigiem. Zero manewrów wyprzedzania, jazda za sobą, 1 pit stop, który skutkuje brakiem jakiejkolwiek strategii. Co więcej utrata pozycji lidera, przez wcześniejszy zjazd i nie moc wyprzedzenia wolniejszego przeciwnika? Tak wyglądała wczorajsza rywalizacja w Melbourne. Poniżej przedstawiam odczucia kierowców po GP, które lekko zawsze parafrazuje z angielskiego na polski
Ferrari
Vettel -
To absolutnie wspaniały dzień. Zespół ciężko pracował na ten sukces. Przez ostatnie 12 miesięcy mieliśmy mnóstwo wzlotów i upadków, a także wiele zmian w strukturze. Mieliśmy dyferencyjne podejście do właściwego rytmu. Przed Nami jeszcze dużo pracy. Ale na ten moment mamy prędkość na prostych jak i w zakrętach. Przez cały czas mogłem trzymać się za Lewisem bez problemu. Mamy naprawdę bardzo dobry balans auta. W GP Chin postaramy się o kolejny dobry wynik.
Raikkonen - Na pierwszym przejeździe korzystając z ultra - miękkich opon, bolid był strasznie podsterowny i nie mogłem utrzymać tempa czołówki. Dopiero po skorzystaniu z opon miękkich bolid prowadził się naprawdę dobrze. Mogłem naciskać, ale było już za późno. Przez większość czasu oszczędzałem paliwo, ale każdy miał z tym problem. Jestem rozczarowany 4 lokatą, ale wiemy już czego Nam brakuje i zdobyliśmy dużo punktów. Naprawdę mamy konkurencyjny pakiet.

Mercedes
Hamilton -
Wielkie gratulacje dla Sebastiana i Ferrari. Domyślam się, że długo czekali na to zwycięstwo. To pokazuje, że będziemy musieli powalczyć o zwycięstwo w tym sezonie. Mieliśmy genialny start, ale od samego początku był problem z przyczepnością, dlatego Vettel trzymał się tak blisko mnie i reagował na każdą zmianę tempa. Przed pit stopem pojawił się korek na torze, co skutkowało olbrzymim przegrzaniem się moich opon, dlatego zjazd do boksów był wymuszony, ponieważ straciłem całkowicie przyczepność. Niestety po 1 stincie znów utknąłem w korku za Verstappenem. Takie są już wyścigi.
Bottas - Zawsze jest tak, że coś może pójść lepiej bądź gorzej. Ale podium to dobry początek mojej przygody z tym zespołem. Dzisiaj Sebastian i Ferrari zasłużyli na zwycięstwo. Od początku widać było, że Vettel jest szybszy niż Lewis, ponieważ Hamilton nie był w stanie odskoczyć od samochodu Ferrari. Moim największym problemem był 1 stint, ponieważ na oponach ultra - miękkich ślizgałem się niemiłosiernie. Dopiero po założeniu opon miękkich czułem się pewnie, ale było już za późno na podjęcie walki i miejsce wyższe niż trzecie. To dobry początek sezonu.

Red Bull
Verstappen -
Miałem dość dobry start, ponieważ udało mi się wyprzedzić jedno Ferrari, ale przez brudną strugę powietrza Kimi w zakręcie nr 1 od razu odzyskał pozycję. Byłem w stanie jechać za Kimim, co jest pozytywną niespodzianką. Bardzo martwiłem się przed startem, że będziemy znacznie wolniejsi niż Mercedes i Ferrari. Ale wyniki pokazują, że nie jest aż tak źle. Pod względem fizycznym czuję się dobrze, chociaż z tymi bolidami trzeba trochę powalczyć. Ciężko jest wyprzedzać, gdy zbliżasz się na 2 sekundy od razu tracisz moc i przyczepność. Przed Nami GP Chin i jeszcze dużo pracy.
Ricciardo - To był dla mnie frustrujący weekend. Nie takiego początku się spodziewałem. Zarówno w Q jak i na okrążeniu przed wyścigiem samochód się nadzwyczajnie zatrzymał. To był dopiero pierwszy wyścig, więc liczę, że się szybko podniesiemy. Szkoda mi fanów, ale dziękuję im za wsparcie. Nawet gdy się zatrzymałem wołali moje imię. Tempo Maxa wyglądało przyzwoicie. Mamy wiele do zrobienia, bo za 2 tygodnie GP Chin

Williams
Massa -
To był bardzo dobry wyścig. Istotną rzeczą podczas startu było dla mnie wyprzedzenie Grosjeana. Przyczyna? Bardzo prosta. Ja i zespół zdawaliśmy sobie sprawę, że Mercedes, Ferrari a nawet Red Bull nie są w Naszym zasięgu. Start się udał i wyprzedziłem kierowcę Haasa. Później praktycznie już dojechałem do mety. Jestem bardzo zadowolony ze samego siebie. Zarządzałem nienagannie oponami, regularnie pracowałem. Pokonaliśmy rywali w taki sposób w jaki powinniśmy. Naprawdę poszło świetnie jak na staruszka
Stroll - Mieliśmy dobre tempo, a ja miałem dobry start, choć trochę ryzykowny. Niektórzy przede mną hamowali znacznie wcześniej, a ja później i zyskałem kilka pozycji, ale przez to spłaszczyłem oponę. To skutkowało wcześniejszym pit stopem. Później mieliśmy dobry wyścig, którego jestem zadowolony. To był mój pierwszy pełny weekend GP, więc wyniosłem z niego wiele lekcji. Niestety nie udało mi się dokończyć wyścigu. W pewnym momencie wcisnąłem hamulec a on wpadł w podłogę. Naprawdę cieszyłem się z jazdy, dlatego wielkie podziękowania dla zespołu.

Force India
Perez -
Jestem zadowolony z wyniku wyścigu, ponieważ zdaję sobie sprawę, że nie stać Nas było na coś więcej. Mieliśmy świetną taktykę i dobrze zarządzaliśmy oponami. Wykonałem dwa bardzo ważne manewry, by znaleźć się przed Kwiat i Saiznem. Bardzo ciężko było to zrobić, ze względu na nowe bolidy. Komfortowo czuję się w tych samochodach. Możesz naciskać znacznie mocniej niż w ubiegłym roku, a moje najszybsze okrążenie wykonałem na jednym z ostatnich okrążeń. Wiemy, że mamy wciąż możliwość poprawy.
Ocon - Zdobycie pierwszych punktów jest miłą nagrodą po tym dość trudnym weekendzie. Przez cały czas walczyłem z Fernando, którego nie potrafiłem wyprzedzić. Stoczyliśmy świetny pojedynek, bo Alonso to twardy przeciwnik. Jestem zadowolony z wyścigu.

Toro Rosso
Sainz Jr -
Bardzo ciężki wyścig. W nowym sezonie nie wiedzieliśmy czego się spodziewać, ale zajęcie ósmej lokaty to pozytywny wynik. Szkoda, że po 1 stincie straciliśmy pozycję na rzecz Pereza. Miałem duży problem po przepuszczeniu Kwiata, gdyż temperatura opon spadła. Pod koniec wyścigu wróciłem do szybkiego rytmu i dogoniłem Force India, gdyby wyścig miał o kilka okrążeń więcej z pewnością mógłbym go wyprzedzić. Dobry początek sezonu.
Kwiat - Cóż za dobry wyścig. Żałuję, że musiałem zjechać na nieplanowany postój, by zapełnić bolid powietrzem. Gdyby nie to, mogłem dojechać siódmy. Zespół wykonał fenomenalną pracę, a teraz musimy skupić się na dalszej walce i na punktach. Fizycznie nie był to łatwy weekend. Teraz czas przygotować się na GP Chin

Renault
Hulkenberg -
Konkluzją moją i zespołu jest to, że Nasz zespół to środek stawki. Czekamy na dalszą poprawę. Start nie był moim wymarzonym, straciłem lokatę na rzecz Alonso, a później walczyłem z nim i Oconem o pozycję. Mimo, że byłem szybszy na ultra - miękkich oponach nie potrafiłem ich wyprzedzić. Dopiero na prostej, dzięki podwójnemu holowaniu aktywowałem pełną moc Drs.
Palmer - Wyścig układał się dla mnie dobrze. Niestety moje hamulce zacięły się w 14 zakręcie. Liczyliśmy, że to chwile, ale gdy zacięły się ponownie natychmiastowo wycofaliśmy się z rywalizacji. Nie był to start sezonu o jakim marzyłem, dlatego chcę by w Chinach się to odwróciło.

Mclaren - Honda
Alonso -
To był jeden z moich najlepszych wyścigów w karierze. Mogłem prowadzić bolid na maksymalnym poziomie zaangażowania. Czerpałem radość z jazdy. Przy tak niskiej degradacji ogumienia jazda znów jest przyjemna. Niestety nie dla Nas, ponieważ nie walczymy o czołowe pozycje. Bolid Mclaren - Honda nie jest konkurencyjny. Czuję więc rozczarowanie. Nie możemy walczyć o zwycięstwa. Musimy natychmiastowo dokonać postępów.
Vandoorne - To był bardzo trudny wyścig. Podczas postoju dokonałem restartu silnika, co kosztowało mnie trochę czasu. Często zmieniałem ustawienia kierownicy, by tylko dowieźć bolid do mety. Po testach nie spodziewaliśmy się ujrzeć flagę w czarno - białą szachownicę. Dlatego to osiągnięcie to dla Nas kamień milowy. Przed GP Chin czeka Nas jeszcze cięższa praca.

Sauber
Ericsson -
Bardzo rozczarowujący wyścig. Nie miałem dobrego startu, więc po 1 zakręcie walczyłem ostro o pozycję. Niestety w trzecim sektorze zostałem uderzony co skutkowało, że marzeniem jest już ukończenie wyścigu na dobrej pozycji. Później poprzez awarię hydrauliki, która była wynikiem incydentu ze zakrętu nr 3, zatrzymałem bolid.
Ericsson - Moim celem było zyskanie doświadczenie i przejechanie dużo km bolidem. Teraz usiądę wraz z moimi inżynierami i przeanalizujemy, w których miejscach mogę się poprawić. Pragnę podziękować Sauberowi i Scuderia Ferrari za umożliwienie mi jazdy w ten weekend. Jestem naprawdę zadowolony z tego GP.
Źródło - link

Komentarze

Popularne posty