Co dalej z karierą Fernando Alonso?




Fernando Alonso, hiszpański kierowca i dwukrotny mistrz świata F1 z sezonu 2005 i 2006. Uważany za jednego z najlepszych kierowców historii Formuły 1.

Oba tytuły zostały zdobyte w barwach zespołu Renault i przerwały dominację Michaela Schumachera. Po roku 2006 eksperci wróżyli Hiszpanowi ustanowienie wszelkich nowych rekordów w królowej sportów motorowych, przebicie ilości zwycięstw i ilości tytułów. Dzisiaj mamy rok 2017, lecz Fernando Alonso wciąż na swoim koncie ma tylko i wyłącznie dwa tytuły.

W 2007 roku, Hiszpan wiedząc, że jego zespół nie będzie liczył się w walce o tytuł zdecydował dołączyć do teamu Mclaren - Mercedes. Tam napotkał Lewisa Hamiltona, Brytyjczyka i debiutanta. Nikt nie spodziewał się, że nowicjusz okaże się tak trudnym przeciwnikiem. Oczywiście jest wiele pogłosek, o czym sam Fernando Alonso głośno mówił, iż Hamilton był faworyzowany przez zespół.

Zacięta walka, wypychanie z toru, przeszkadzanie w kwalifikacjach spowodowały, że zarówno Alonso jak i Lewis zdobyli tyle samo punktów na koniec sezonu - 109 pkt i przegrali o 1 punkt z Raikkonenem, który to zdobył swój pierwszy i jedyny tytuł mistrza świata.

Fernando Alonso opuścił Mclarena, zostawiając za sobą nieprzyjemną atmosferę w zespole i powrócił do Renault, gdzie jego partnerem zespołowym został Nelson Piquet Jr. Hiszpan w sezonie 2008 zdobył 61 pkt, a Brazylijczyk tylko 19. Natomiast w sezonie 2009 Alonso 26, a jego kolega zespołowy 0 punktów.

W roku 2010 w karierze Hiszpana nastąpił kolejny przełom, zostaje kierowcą Scuderia Ferrari i przygotowuje się na walkę z byłym 20 sekundowym mistrzem świata z sezonu 2008, Felipe Massą. Tam Fernando Alonso po raz kolejny pokonuje swojego partnera zespołowego w każdy sezonie w zespole Ferrari, czyli w latach 2010 - 2014. W sezonie 2010, podczas ostatniego wyścigu w Abu Zabi Hiszpan przez złą strategię utknął za Pietrowem i tym samym przegrał walkę o swój tytuł z niemieckim kierowcą, Sebastianem Vettelem. Oczywiście inżynier wyścigowy Fernando Alonso stracił posadę, po tak fatalnym błędzie strategicznym.

W sezonie 2011 bolid Ferrari przez swoją niekonkurencyjną budowę pozwala Alonso osiągnąć dopiero 4 miejsce w klasyfikacji generalnej (257 punktów), a Felipe Massie dopiero 6 miejsce (118 punktów).

Sezon 2012, najlepszy sezon Hiszpana w całej jego karierze - To słowa Fernando Alonso - mimo bardzo średniego bolidu Alonso, wygraniu trzech wyścigów w sezonie w ostatnim wyścigu w Grand Prix Brazylii Hiszpan walczy z Sebastianem Vettelem o tytuł mistrza świata. Vettel na starcie spadł na ostatnią pozycję i wszystko wskazywało na to, że Alonso bez problemów wygra swój kolejny upragniony tytuł. Niestety, pech chciał, że nagła ulewa i zbyt późny zjazd Alonso do boksu, spowodowały, że Hiszpan stracił wiele czasu do Buttona. Przepuszczanie Vettela przez kierowców z końca stawki, ba nawet sam Schumacher przepuścił Niemca, spowodowało, że Alonso zostaje kolejny raz vice - mistrzem.

Sezon 2013, jak mógł się skończyć ten rok dla Fernando Alonso? Kolejna świetna postawa, jazda, technika, wyciskanie z bolidu 150 % i mamy co? Vice - mistrzostwo z dorobkiem 242 punktów. Massa - 112 punktów.

Sezon 2014 to najgorszy sezon Alonso w Ferrari, bolid wolniejszy od Mercedesa, Red Bulla i Williamsa. Jego partnerem zespołowym zostaje Kimi Raikkonen i następuje ogromny cios w talent Fina. Fernando Alonso zakończył sezon na pozycji 6 (161 punktów), natomiast Raikkonen na 12 pozycji(55 punktów). Kierowca z Oviedo zawiedziony osiągami włoskiej stajni, przenosi się do zespołu Mclarena.


Mclaren - Honda, legendarny duet, którego nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. Brytyjski zespół zrezygnował z jednostki napędowej Mercedesa, ponieważ teamy, które korzystają z tych jednostek nie mają dostępu do kodu, w wyniku czego nie mogą ustawić bolidu pod jednostkę napędową i jednostki pod bolid. Natomiast Mercedes ma dostęp, stąd jego przewaga. Niestety, koncern z Sakury tworzy niekonkurencyjną jednostkę napędową, która jest wadliwa i posiada ogromny deficyt mocy. Sam Fernando Alonso doznaje wypadku podczas testów przedsezonowych, który uniemożliwia mu rywalizację w GP Australii. Hiszpan wraca podczas kolejnego wyścigu w Malezji. Cały sezon to walka Alonso i Buttona z bolidem. Niedojeżdżanie do mety, awarie w sesjach kwalifikacyjnych i we wyścigu nie pozwalają na solidne wyniku. Dwukrotny mistrz świata kończy sezon na miejscu 17.


Sezon 2016 to kolejny rok Alonso w Mclarenie. Pojawia się znaczący progres konkurencyjności, dwukrotnie piąta pozycja Alonso w sezonie, częstsza zdobycz punktowa i zakończenie sezonu na miejscu 10.

Widząc progres Hondy, zmianę przepisów w kwestii budowy bolidu każdy liczył na włączenie się MCL32 do walki o czołowe pozycji. Nowym partnerem zespołowym Hiszpana zostaje Stoffel Vandoorne.

Po czterech wyścigach tego sezonu żaden z kierowców nie dojechał na punktowanej pozycji. Fernando Alonso nie ukończył żadnego wyścigu, w tym podczas każdego weekendu wyścigowego kierowca z Oviedo dawał wyraz swojej frustracji np: GP Bahrajn - Nigdy w życiu nie ścigałem się z tak małą mocą w moim życiu.

Każdy spodziewa się, że Fernando Alonso opuści duet Mclaren - Honda. Team z Woking w celu zatrzymania go w swoich szeregach szefostwo Mclarena pozwoliło Hiszpanowi na start w Indianapolis 500 kosztem udziału w wyścigu w Monako.

Co teraz czeka Fernando Alonso?
Hiszpan sam przyznał, że czeka na to co zaoferuje Mclaren. Kwestia powrotu do Renault staje się głośniejsza w ostatnim czasie, ale francuski team przyznał, że w sezonie 2018 nie będzie miał samochodu na miarę mistrzowskiego tytułu, ponieważ organizują długoterminowy projekt.

Powrót do Ferrari albo przejście do Mercedesa ? W Mercedesie widzimy, że Bottas spisuje się znakomicie, jeśli będzie tak dalej to uważam, że Toto Wolf nie zaryzykuje zmianą i pozostawi skład taki jaki jest.
Ferrari ? Walka Vettela i Fernando, w której moim zdaniem Niemiec przegrałby wewnętrzną rywalizacji nie była by dobra dla zespołu.

A co jeśli Daniel Ricciardo przeszedłby do Ferrari, Raikkonen na emeryturę a Fernando Alonso zatrudniłby Red Bull Racing? Myślę, że to jedyny czołowy zespół, który dałby szansę na włączenie się do walki.

Jeśli pojawi się znaczący progres jednostki napędowej Hondy, to myślę, że Fernando Alonso pozostałbym w Mclarenie. Jednak będąc obiektywnym to mało prawdopodobne, że bolid, który jest przedostatni w stawce nagle zacznie rywalizować z Ferrari i Mercedesem.

W dniu dzisiejszym myślę, że taki talent jak Fernando Alonso powinien otrzymywać konkurencyjny bolid. Będzie to albo Red Bull Racing albo Renault.

Źródło - link









Komentarze

  1. Serce się kraja jak oglądamy problemy Nando w tym sezonie.
    PS. Świetny blog, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty