Wypowiedzi po kwalifikacjach


Wydawać by się mogło, że Lewis Hamilton na pewno będzie liczył się w walce o PP, że oba Mclareny po raz kolejny pożegnają się z rywalizacją na torze po Q2. Także, że zespół Saubera odpadnie w Q1, Stroll znów się rozbije i można by mnożyć takich zdarzeń jeszcze multum. Przejdźmy do rzeczy, które zasługują na sensację - Lewis Hamilton opadł w rywalizacji podczas Q2. Brytyjczyk narzekał ogromnie na brak przyczepności swojego Mercedesa, a próba ostatniego przejazdu w celu awansu do Q3 została stracona przez kierowcę Mclarena - Stoffela Vandoorne'a, który to rozbił swój bolid. Tym samym Hamilton nie będzie najprawdopodobniej liczył się w jutrzejszej walce.
Kierowcy Mclarena? Obaj awansowali do Q3. Pomógł tutaj wypadek Stoffela i brak możliwość przejazdu szybkiego okrążenia przez kilku kierowców.

>Stroll, Palmer, Ocon i kierowcy Saubera to była piątka kierowców, którzy pożegnali się z torem w Monte Carlo po pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
>Kwiat, Magnusen, Massa, Hulkneberg i wspomniany trzy - krotny mistrz świata w Q2. A kto zdobył PP?
Kimi Raikkonen. Za nim znalazł się Sebastian Vettel i Bottas. Red Bull Racing, który był typowany do walki o pierwszy rząd musiał zadowolić się miejscem czwartym Verstappena i piątym Ricciardo. Sainz zajął siódmą wysoką lokatę przed Perezem i Grosjeanem. Ci zaś uzyskali lepsze czasy od kierowców Mclarena.

>Wypowiedzi.


Ferrari:
Sebastian Vettel:Bolid spisywał się dzisiaj bardzo dobrze. W Q3 naciskałem zbyt mocno, co skutkowało wyjazdem w zakręcie numer 5. Podczas drugiej próby zepsułem kompletnie drugi sektor, w którym próbowałem zyskać przewagę. Szczerze mówiąc, nie interesuje mnie pozycja Lewisa. Nie obawiam się pierwszego zakrętu, ponieważ pojechałem w Monaco już tyle wyścigów, że wiem co może się wydarzyć. On stanowi początek a nie koniec rywalizacji.
Kimi Raikkonen:Pole Position jest najlepszym miejscem do startu w tym wyścigu. Należy pamiętać, że jednak niczego nie gwarantuje. Jednakże, mój wynik przyjąłem z ogromnym zadowoleniem. W niektórych częściach miałem problemy, ale poprawiliśmy się i kwalifikacje były fantastyczne.
Red Bull Racing:
Daniel Ricciardo:To był frustrujący dzień, ponieważ liczyliśmy na znacznie więcej. W Q3 pokonaliśmy jedno okrążenie by na formującym rozgrzać opony do maksymalnej temperatury. Gdy wyjechaliśmy wszyscy byli przed nami. Natomiast za mną było dużo pustego miejsca. Nie wiem dlaczego nie zaczekaliśmy na możliwość większej swobody na torze. Pokonałem okrążenie z niedogrzanymi oponami. Zobaczymy co się jutro wydarzy.
Max Verstapppen:Moje okrążenie w Q3 było optymalne, lecz nie idealne. Miałem problemy z przodem samochodu, dlatego nie udało mi się dogrzać opon tak jak chciałem. Miło jest być blisko czołówki. jednak moje okrążenie było na limicie. Ferrari było mocne od początku, a Bottas wykrzesał tyle ile się dało, aby nas rozdzielić. Jutro przy świetnym starcie i udanej strategii może liczyć się w walce. 
Mercedes
Lewis Hamilton:Dzisiaj problemy z samochodem mnie przerosły. Nieco pechowo pojawiła się żółta flaga, lecz to nie ma już znaczenia. Dostałbym się do Q3 jednak walczyłbym o miejsce piąte, bądź szóste. Valtteri nie miał żadnych problemów i nie mogę zrozumieć jaki tkwi w tym problem. Jutro dam z siebie wszystko.
Valtteri Bottas:Dobrze rozpoczęliśmy początek treningów, lecz później pogubiliśmy się z ustawieniami. W kwalifikacjach nie potrafiłem poskładać idealnego okrążenia. Rozgrzanie opon zajmowało od dwóch do trzech kółek. Ferrari okazało się być tutaj lepsze. Jutro czeka nas wyścig, w którym trudno o wyprzedzanie. Jednak wiele może się wydarzyć.

Toro Rosso
Sainz Jr: 
Niesamowite. Co za okrążenie. Zająłem szóste miejsce. Po tak mocnym weekendzie w pełni zasłużyliśmy sobie na to miejsce w kwalifikacjach. Bolid ustawialiśmy do ostatnich przejazdów w Q3. Byliśmy bardzo zaskoczeni tempem zespółów ze środka stawki, ponieważ w Q1 osiągnęły nasze czasy. Jestem przekonany, że stać nas jutro na świetnym wynik.
Daniił Kwiat: Miałem dużego pecha z kraksą(Vandoorne). Cały weekend to prezentowanie przez nas świetnego tempa. Szkoda, że w Q3 nie pojawiły się oba nasze bolidy, Uwzględniając kary i przeciwników, jutro wystartuje z miejsca dziewiątego. To zwiększa szanse na dobry wynik. Postaramy się jutro o solidne punkty.

Force India
Esteban Ocon: 
Jestem rozczarowany. Mieliśmy samochód, który pozwalał na awans do Q3. Niestety tak się dzieje, gdy rozbijasz się przed kwalifikacjami. Zespół wykonał świetną pracę, by umożliwić mi udział w sesji kwalifikacyjnej. Muszę za to wszystkim podziękować. Po wypadku zawsze bolid prowadzi się inaczej, dlatego nie mogłem wrócić do tempa z treningów. Jutro czeka mnie walka o punkty.
Sergio Perez: Wycisnęliśmy z bolidu maksimum. Podjęliśmy decyzje, które pozwoliły nam uniknąć tłoku na torze. Nasz rytm był optymalny w każdej sekwencji kwalifikacji. Szkoda, że Esteban nie wszedł do Q3. W Monaco wszystko może się wydarzyć, dlatego też nie będę prognozował jutrzejszych wyników. Musimy skupić się na naszej pracy jutro i trzymać tempo. Każdy błąd na tym torze to rozbity samochód, bądź przebita opona.



Komentarze

Popularne posty